۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۰۶۱۲۲
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

سیستان و بلوچستان|شایسته گزینی از مصادیق ادای امانت است

سیستان و بلوچستان|شایسته گزینی از مصادیق ادای امانت است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شایسته گزینی را یکی از مصادیق ادای امانت دانست و بر ضرورت نهادینه سازی عدالت در همه ابعاد جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون به تفسیر آیه 58 سوره نساء پرداخت و گفت: بر اساس این آیه شریفه ما باید امانت را به اهلش واگذار کرده و در قضاوت هایمان جوانب عدل را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه واگذاری امانت به دست اهلش یک مفهوم بسیار گسترده و وسیع است، اظهار داشت: یک مفهوم این موضوع آن است که اگر کسی به دستمان امانتی را سپرد، باید آن را به صاحبش بازگردانیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی یکی از ویژگی های بارز مؤمنان را امانت داری برشمرد و عنوان کرد: در روایات آمده است که حتی اگر دشمنان سلاح خودشان را به دست مؤمن به امانت بسپارند، مؤمن باید اسلحه شان را به آنها بازگردانده و در امانت خیانت نکند.

امام جمعه زاهدان واگذاری مسؤولیت ها و پست های مدیریتی به افراد شایسته را یکی از مصادیق امانت داری دانست و با تأکید بر ضرورت شایسته گزینی در عرصه های مختلف مدیریتی بیان کرد: امروز باید کسانی در رأس امور مدیریتی مجموعه های مختلف قرار بگیرند که از توانایی لازم برای اداره آن مجموعه برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه پدران و مادران باید در انتخاب معلم برای فرزند خود دقت داشته باشند، ادامه داد: به عنوان مثال اگر شخصی به عنوان معلم انتخاب می شود باید از شایستگی لازم برای تربیت دانش آموزان برخوردار باشد؛ امروز والدین بدانند که انتخاب معلم شایسته برای فرزندان یکی از مصادیق ادای امانت به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی در پایان با اشاره به لزوم رعایت عدل در دستگاه های قضایی و پرهیز از حزب گرایی گفت: امروز همه باید تلاش کنیم که عدالت را در همه ابعاد جامعه نهادینه کنیم./841//210/خ

حسین ثالث موید
ارسال نظرات